Wigierska Kolej Wąskotorowa
Czas jej powstania przypisuje się latom I wojny światowej, kiedy to wojska niemieckie masowo rabowały tereny Puszczy Augustowskiej (trasa obejmowała wówczas 36 km). Kolej Leśna była jedną z najdłużej funkcjonujących tego typu maszyn w kraju. W 1989 roku, wraz z utworzeniem Wigierskiego Parku Narodowego, zawieszono działanie kolejki, a w późniejszym czasie rozebrano jej fragmenty. Lata 2000-2001 to czas renowacji torów oraz zabytkowego taboru. Obecnie właściciele kolejki starają się o uzyskanie zgody na remont dalszego ciągu historycznej trasy. Oprócz przejazdów turystycznych, na stacji w Płocicznie do dyspozycji turystów jest Muzeum-Galeria Fotografii Kolejowej. Przejazd uzupełnia także nagranie, na którym opowiadana jest historia kolei, informacje o regionie oraz Wigierskim Parku Narodowym. Licząca 10 kilometrów trasa biegnie wzdłuż południowej linii brzegowej jeziora Wigry, pomiędzy Płocicznem i Krusznikiem. Czas przejazdu w obie strony z postojami na stacjach widokowych wynosi 2 godziny i 20 minut. Kolej jest obecnie jedną z największych atrakcji turystycznych w regionie. Jej szlak wiedzie przez Puszczę Augustowską oraz Wigierski Park Narodowy. Wycieczki odbywają się przez cały rok.